Hankkeen tulokset
Uusi Suunta -hanke on luonut yhdessä TE-palveluiden Iisalmen toimiston kanssa asiakasohjauksen palveluekosysteemin. Asiakkaita ovat henkilöasiakkaat sekä työnantajat ja yrittäjät. TE-asiantuntijat vastaavat viranomaisena asiakkuudesta ja asiakkaalle järjestettävistä lakisääteisistä palveluista. Hanke tarjoaa täydentäviä palveluita. Asiakkaalle tehdään palveluntarpeenarviointi, jonka perusteella tarvittaessa kootaan asiakkaan tarpeisiin vastaava monitoimijainen verkosto. Asiakasohjauksen palveluekosysteemin tavoite on edistää työllistymistä, osaamista sekä työkykyä ja hyvinvointia.
Digineuvontavinkkejä asiakastilanteisiin
Puutteelliset digitaidot voivat estää tai hidastaa työmarkkina-asemaa ja vaikuttaa ohjaustilanteen vaikuttavuuteen. Käsikirjat sisältävät taustatietoa digitaitojen merkitykseen asiakasohjauksen vaikuttavuudessa sekä vinkkejä digiperusteiseen asiakasohjaukseen.
Halutessasi voit ladata käyttöösi käsikirjat, joista saat tukea päivittäisiin asiakastilanteisiin ja digineuvontaan:
Käsikirja_2023_Uusi Suunta_hanke_Digipajat_1_4.pdf
Digipaja 5 opaskirja.pdf
Uusi Suunta -hankkeen palvelutuotteet
Hankkeessa on tuotettu viisi palvelutuotetta. Ydinpalveluita ovat: lähipalvelupiste Duunikulma, työllisyydenhoidon monitoimijainen yhteispalvelu sekä työnantajien ja yritysten neuvonta- ja rekrytointipalvelu. Tukipalveluita ovat: tapahtumapalvelut ja työllisyydenhoidon asiantuntijapalvelut.
Voit tutustua hankkeessa tuotettuihin palvelutuotteisiin palvelutuotejulisteesta: Palvelutuotteet_juliste_A1_FINAL.pdf

Hankkeen väliraportti:
Väliarvioinnin esitys 6-2022_mkoy.pdf
Väliraportti 13.6.2022.pdf