- HANKINNAN KUVAUS JA HANKKEEN TIEDOT
- Tilaaja
- Käyttäjä
- Pielaveden perusturva: kotihoito
- Hankinnan kohde
- Pielaveden kunta hankkii kotihoidon työntekijöiden työkäyttöön kolme (3)
henkilöautoa. Autojen tulee soveltua ajo-ominaisuuksiltaan päällystettyjen teiden
lisäksi hiekkateille ja erilaisiin vaativiin keliolosuhteisiin. Tarkemmat kriteerit
kohdassa 4
- Aikataulu
- tarjousten viimeinen jättämisajankohta 29.3.2021 12:00
- tavoitteena on saada autot kotihoidon käyttöön kesän 2021 aikana
- HANKINTAMENETTELY
Hankintaan sovelletaan lakia julkisista hankinnoista (1397/2016). Tarjouksen tekemisestä, esittelystä tai muusta menettelyyn osallistumisesta ei makseta tarjoajille korvausta.
Osa- ja vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä.
- TARJOUSTEN SISÄLTÖ
Tarjouksen on oltava sisällöltään tarjouspyynnön mukainen ja sisällettävä kaikki tarjoajien ja tarjousten arvioinnissa tarvittavat ja pyydetyt tiedot.
Puutteellisia tarjouksia ei käsitellä.
Tarjoukseen ei tule liittää tarjoajan omia tarjouspyynnön vastaisia ehtoja.
Tilaajalla on oikeus hylätä tarjous, joka on tarjouspyynnön vastainen tai vertailukelvoton.
Tarjous ja kaikki palvelut annetaan suomen kielellä.
- KELPOISUUSEHDOT, TARJOUSTEN VALINTAPERUSTE JA VERTAILU
Tarjousten valintaperuste on halvin hinta. Ne tarjoukset, jotka täyttävät vähimmäisvaatimukset, pääsevät tarjousten vertailuun.
Vähimmäisvaatimukset
Tarjottavien autojen vähimmäisvaatimukset ovat seuraavat:
käyttövoima: bensiini tai hybridi
vaihteet: manuaali
vetotapa: neliveto
CO2 -päästöarvo g/km: alle 145
ilmastointi
vararengas
radio
penkinlämmittimet etupenkkeihin
kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt
kauko-ohjattava keskuslukitus
peruutuskamera
pysäköintitutkat edessä ja takana
luistonestojärjestelmä
kumimatot auton sisätiloihin ja peräkonttiin
roiskeläpät
moottorilämmitin ja sisäpistoke
kahdet renkaat (talvirenkaat nastarenkailla)
maavara min. 175 mm
kokonaismassa vähintään 1600 kg
takuu vähintään 2 vuotta ja mahdollisen hybridijärjestelmän takuu vähintään 5 vuotta
Tarjoaja toimittaa tarjouksen mukana selvitykset tarjotusta automallista (mm. tekniset tiedot, varusteet), joista hankintayksikkö voi todeta yksiselitteisesti vähimmäisvaatimusten täyttymisen.
- TARJOUSTEN KÄSITTELY
Tarjoukset käsitellään seuraavasti:
1. Tarjoukset avataan
2. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus tarkastetaan
3. Tarjoukset vertaillaan hinnan osalta
4. Hankintapäätös tehdään ja päätös annetaan tiedoksi kaikille tarjoajille.
Hankintasopimuksen voittajan kanssa solmitaan sopimus. Hankintasopimus syntyy vasta kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella.
- SÄHKÖINEN TIEDOKSIANTO
Hankintalain 75 §:n 1 momentin mukaan hankintayksikkö voi antaa päätöksen tiedoksi sähköisesti.
Tarjoajan on ilmoitettava tarjouslomakkeessa sähköpostiosoite, jota käyttäen päätös voidaan antaa tiedoksi.
Sopimus syntyy kun valitusaika (14 vrk) on kulunut ja kun hankintayksikkö ja valittu yritys ovat molemmat allekirjoittaneet sopimuksen.
- YLEISOHJEET JA SOPIMUSEHDOT
Autot on toimitettava valmiiksi rekisteröityinä ja käyttövalmiina.
Valitun toimittajan kanssa tehdään kirjallinen sopimus.
- PALKKIOMUOTO JA MAKSUEHDOT
Palkkiomuoto:
Kokonaishinta.
Maksuehto:
21 pv netto. Laskutus autojen toimituksen yhteydessä. Ennakkomaksuja ei makseta.
Viivästyskorko:
Kulloinkin voimassa olevan korkolain mukaan
Muut ehdot
Myyjä sitoutuu laskuttamaan kauppahinnan kuntarahoitus Oy:ltä.
- TARJOUSTIETOJEN JA HANKINTA-ASIAKIRJOJEN JULKISUUS
Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisen toiminnan julkisuudesta (621/1999). Hankintaan osallistuvan yrityksen toimittamat tarjousasiakirjat ja tiedot tulevat pääsääntöisesti julkisiksi hankintaprosessin aikana. Hankintapäätös tulee asianosaisjulkiseksi, kun se on allekirjoitettu. Tällöin julkiseksi tulevat mm. tarjouksen valintaan vaikuttaneet seikat, hinnat ja muu sisältö.
Sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen tarjousasiakirjat tulevat yleisesti julkisiksi.
Mikäli tarjoaja katsoo, että tarjoukseen liittyy liike- tai ammattisalaisuuden luonteisia ja siten salassa pidettäviä asiakirjoja tulee nämä erottaa ja merkitä selkeästi muusta aineistosta tarjouksessa. Tarjouksen vertailuhinta tai muu tarjousten vertailussa käytettävä tieto ei kuitenkaan voi olla liike- tai ammattisalaisuus.
- LISÄKYSYMYSTEN ESITTÄMINEN TARJOUSAIKANA
Tarjoukseen osallistuvia pyydetään lähettämään yhteystietonsa hankintayksikölle sähköpostiosoitteeseen pirjo.nikkinen@pielavesi.fi.
Lisätietoja tai tarkennuksia tarjouspyynnön sisältöön liittyvistä asioista voi pyytää edellä mainituista sähköpostiosoitteista viimeistään pe 19.3.2021 klo 12.00 mennessä.
Lisäkysymyksiä koskevan sähköpostin aihekenttään pyydetään kirjoittamaan ” Lisäkysymys Pielaveden kotihoidon autot”.
Tarjoajien tasapuolisen kohtelun takaamiseksi muulla tavoin esitettyihin kysymyksiin ei vastata. Vastaukset kysymyksiin lähetään yhtäaikaisesti, saman sisältöisenä kaikille tarjoajille. Tarjoajien huomiota pyydetään kiinnittämään erityisesti siihen, että tarjoajalla on velvollisuus tutustua lisäkysymyksiin ja niihin annettuihin vastauksiin ennen tarjouksen jättämistä. Lisäkysymykset ja niihin annetut vastaukset ovat osa tarjouspyyntöä.
- TARJOUSTEN LAATIMINEN JA JÄTTÄMINEN, TARJOUKSEN MUOTO