Pielavesi_ponnistaa_luonnostaan_logo_web (1).png
13.5.2020 11.53

Suomen hallitus on 4.5.2020 linjannut koronaepidemiasta johtuvien rajoitusten purkamisesta asteittain ja hallitusti. Pielaveden kunnassa rajoituksia puretaan viranomaisten ohjeita noudattaen.

Perusopetuksen lähiopetus alkaa 14.5.

Perusopetus siirtyy lähiopetukseen 14.5. alkaen. Huoltajien tulee kiinnittää erityistä huomiota siihen, että lapsi ei tule kouluun kipeänä tai flunssaoireisena.

Työkeskustoiminta jatkuu 1.6. alkaen

Karhunpesän ryhmätoiminnot käynnistyvät 1.6. Ryhmätoiminnoissa huomioidaan viranomaisten ohjeistukset kokoontumisrajoituksiin ja turvaväleihin liittyen.

Kirjastossa kirjakassipalvelu

Kirjastoon voi palauttaa lainoja palautusluukun kautta.

Kirjastosta voi lainata aineistoa kirjakassipalvelun avulla. Kirjakassipalvelun kautta voi lainata soittamalla etukäteen puh. 040 4894191 tai sähköpostilla kirjasto@pielavesi.fi. Lainaamista varten tarvitaan asiakkaan nimi ja kirjastokortin numero. Aineisto kerätään toiveiden mukaisesti, lainataan ja sovitusti voit noutaa kirjakassin kirjaston oven ulkopuolelta arkisin klo 10-15 välisenä aikana.

Kunnan vuokrataloyhtiön yleisten saunojen käyttöönotto

Vuokrataloyhtiön yleiset saunat pidetään toistaiseksi suljettuina.

Liikuntapaikkojen pukukopit

Pukukoppien käytön osalta noudatetaan yleisiä ohjeista ja otetaan käyttöön niiden mukaisesti asteittain. Esimerkiksi uimakopit otetaan kesällä käyttöön rajoitukset huomioiden.

Uimakoulujen järjestäminen kesällä

Uimakoulut on suunniteltu järjestettävän heinäkuussa. Tällä hetkellä vallitsevassa epidemiatilanteessa uimakoulut voidaan järjestää, mutta tilanteen kehittymistä seurataan ja päätökset uimakoulujen osalta mahdollisista perumisista tehdään myöhemmin.

Kunnan henkilöstön taukotilat ja niiden käyttö

Työntekijöiden tulee huomioida taukojen porrastus ja turvavälien noudattaminen yhteisissä taukotiloissa. Työyhteisöt itse miettivät, miten asia järjestetään mahdollisimman turvallisesti. Esimerkiksi lounas- ja kahvitaukoja porrastetaan siten, että turvavälit mahdollistuvat.

Kunnan vuokramökin vuokraustoiminta

Kunnan mökkiä ei ole mahdollista vuokrata toistaiseksi. Mökin vuokrausmahdollisuutta tarkastellaan epidemiatilanteen rauhoituttua.

Muista pitää huolta itsestäsi

Kunnan ja terveydenhuollon palvelut toimivat normaalisti poikkeusoloista huolimatta. Sairauksia ei pidä jättää hoitamatta tai tarpeellisiin palveluihin hakeutumatta!

Terveysasemien vastaanotot toimivat normaalisti. Myös esimerkiksi sosiaalipalveluihin tulee olla yhteydessä tarpeen tullen.

Kunnan palveluita tarjotaan pääsääntöisesti puhelimitse ja etäyhteyksien avulla. Ajanvarauksella palveluja saa myös kasvotusten.
Terveydenhuollossa riskiryhmään kuuluvien osalta kiireettömiä palveluita tarjotaan puhelimitse ja etäyhteyksin.

Epidemiavalmiusryhmä kokoontuu seuraavan kerran keskiviikkona 20.5. klo 8.
Lisätietoja: kunnanjohtaja puh. 0400668211; vilma.kroger@pielavesi.fi