Tiedote muuttuneesta tilanteesta perusopetuksessa

Pielavesi_ponnistaa_luonnostaan_logo_web (1).png
20.3.2020 18:09

Valtioneuvoston uuden asetuksen mukaisesti perusopetuksen järjestäjällä on velvollisuus järjestää perusopetuslain mukaista perusopetusta ja muuta toimintaa lähiopetuksena koulussa tai muussa opetuksen järjestämispaikassa kaikille esiopetuksen oppilaille, perusopetuksen 1 - 3 vuosiluokkien oppilaille ja erityisen tuen päätöksen saaneille oppilaille.

Aamu- ja iltapäivähoito jatkuu normaalisti niissä yksiköissä, joissa se on toiminut ennen keskeytymistä.

Valtioneuvosto kuitenkin vahvasti suosittaa, että oppilaat pidettäisiin edelleen etäopetuksessa lähikontaktien rajaamiseksi.

Mikäli kuitenkin päätätte, että oppilas tulee kouluun, ilmoittakaa asiasta mahdollisimman pian oman koulun johtajalle koulukuljetusten, opetuksen, aamu- ja iltapäivähoidon ja kouluruokailun järjestämiseksi. Toivomme, että vastaatte Wilmassa viikonlopun aikana tähän!

Maanantaina liikennöivät koulukuljetukset ja poikkeukset normaaleista kuljetuksista:

Koulukuljetukset eivät liikennöi maanantaina 23.3.2020 normaalilla tavalla. Tälle viikolle räätälöidyt kuljetukset kulkevat suunnitellusti. Taksikuljetukset liikennöivät tiistaista 24.3.2020 alkaen. Voitte itse hoitaa oppilaan koulukuljetuksen halutessanne, mutta muistakaa ilmoittaa siitä viestissänne.

ELY:n järjestämä liikenne:
- Linja-autoliike Erkki Itkonen Oy ei liikennöi 23.-24.3.2020 (Keitele-Säviä-Vaaraslahti)
- Kuopion liikenne liikennöi normaalisti (Kuopio-Pielavesi)

Koulutoimisto ilmoittaa Wilman kautta, milloin koulukuljetukset saadaan toimimaan.

Jani Alakangas
Sivistysjohtaja